دوره ضد عفونی کننده ها و شوینده ها برگزار شد

دوره آموزشی شوینده ها و ضد عفونی کننده ها

دوره ضد عفونی کننده ها و شوینده ها برگزار شد

دوره آموزشی شوینده ها و ضد عفونی کننده های جدید در صنایع غذایی با همکاری معاونت محترم غذا و دارو و شرکت ایده گستر درمان در مورخه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در محل دانشکده پرستاری رشت برگزار گردید.

 در این دوره حدود ۸۳ نفر از مسوولین فنی صنایع غذایی گیلان و کارشناسان اداره غذا و دارو و شبکه های بهداشت استان حضور داشتند. در این دوره آموزشی ابتدا جناب آقای دکتر فربود فرزاد عناوین شستشو و عوامل اصلی موثر در فرآیند شستشو و قابلیت های لازم برای شوینده ها و… پرداختند هم چنین ایشان گروههای اصلی شوینده ها و ضدعفونی کننده ها، چگونگی عملکرد آنها، عوامل کمپلکس کننده، انواع سورفاکتانت ها و عملکرد آنها در شوینده ها، عملکردهای اصلی سیستم های CIP، اثرات کیفیت آب، اثرات مکانیکی و طراحی جریان در CIP را بررسی نمودند.

جناب دکتر فربد فرزاد مدرس دوره

سپس مهندس کاوه پور ایمان راهکارهای عملی استفاده از ضدعفونی کننده ها، ماشین های شستشو، انواع مواد شوینده و ضدعفونی کننده در واحدهای صنعتی بخصوص صنایع لبنی و پروتئینی را ارائه دادند. ایشان در کلیه مراحل شستشو فاکتورهای موثر مانند کاهش زمان شستشو، دمای مورد استفاده و روش های اندازه گیری اثربخشی CIP را بررسی نمودند. توضیحات کاربردی و عملیاتی و ارائه تجربیات ایشان مورد استقبال مسوولین فنی قرار گرفت.

جناب مهندس کاوه پور ایمان مدرس دوره

در بخش سوم جناب آقای مهندس محمد کوشکستانی در مورد اهمیت بهداشت دست و معرفی انواع ضدعفونی کننده های دست توضیح دادند. ایشان فاکتور های انتخاب محصول را کارایی عامل ضدعفونی کننده و رضایت مندی پرسنل و تطابق آن با استاندارد برشمردند و در مورد کاهش اثرات زیان آور استفاده از مواد ضدعفونی کننده توضیح دادند.

دوره آموزشی شوینده ها و ضدعفونی کننده ها در صنعت غذا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
دوره آموزشی شوینده ها و ضدعفونی کننده ها در صنعت غذا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
دوره آموزشی شوینده ها و ضدعفونی کننده ها در صنعت غذا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳

شایان ذکر است که پس از برگزاری دوره های قبلی در زمینه روشهای بهداشت و ضدعفونی سالن های تولید و انبارها این دوره آموزشی توانست بخشی از نیاز های موجود در این زمینه را مرتفع سازد.

دفتر انجمن صنفی

http://foodbaran.com

خروج از نسخه موبایل