ساماندهی قرارداد کارمدت موقت

قرارداد کار موقت

قرارداد کار موقت

ساماندهی قرارداد کارمدت موقت

با توجه به مشاهده مواردی از عقد قرارداد های موقت داخلی کمتر از یک سال توسط مسوولین فنی بدون سابقه کار متن دستورالعمل جدید روابط کار جهت توجه این عزیزان تقدیم می گردد شایان ذکر است که ماهیت بنگاههای اقتصادی که پروانه های بهداشتی دریافت می کنند دائم محسوب می گردد.

به منظور ساماندهی قراردادهای کار مدت موقت و برای صیانت از نیروی کار که در نهایت صیانت از بنگاه های اقتصادی را نیز در بردارد دستورالعمل شماره ۴۰ روابط کار به مدیران کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ها ابلاغ گردید. این دستورالعمل با موضوع ممنوعیت امضای قراردادهای کاری زیر یکسال در کارگاه های با ماهیت دائم ابلاغ گردید.عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهار داشت که با آشفته شدن وضعیت قراردادهای کاری نیروی کار کشور، پیگیری های فراوانی را از طریق وزیر کار و معاون روابط کار در باره ساماندهی قراردادها داشتیم و به دنبال این بودیم تا به نحوی امنیت شغلی نیروی کار را تقویت کنیم

آقای ابری خاطر نشان کرد: انبوه قراردادهای یک تا سه ماهه باعث شده تا امنیت شغلی و آسایش نیروی کار سلب شود و فرد نمی داند که آیا ماه بعد هم کار خواهد داشت و یا خیر؟ این مسئله باعث استرس فراوان شغلی و نابودی انگیزه و توان کاری افراد می شود. با ابلاغ دستورالعمل جدید ساماندهی در قراردادهای اتفاق می افتد و اگر از این پس در کارگاهی با ماهیت شغلی دائمی، کارفرمایی اقدام به امضای قرارداد زیر یکسال نماید این قرارداد مخدوش است و امتیاز نخواهد داشت.

ماده ۱- از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل و به استناد اصل دائمی بودن قرارداد کار در کارهای با ماهیت مستمر، از ماده ۷ قانون کار، انعقاد قرارداد کار مدت موقت زیر یک سال در کارهای ماهیتاً مستمر مشروط به بقای کارگاه ،ممنوع است و کارفرمایان مکلفند در صورت انعقاد قرارداد مدت موقت قراردادها را حداقل به مدت یک سال منعقد نماید.

ماده ۲- چنانچه قراردادهای کمتر از یک سال منعقد شود با لحاظ شرایط مذکور در ماده ۱ در حکم قرارداد یک ساله محسوب خواهد شد.

مدیران کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استانها مکلفند بر اجرای این دستورالعمل نظارت نمایند.

http://foodbaran.com

خروج از نسخه موبایل