انتشار کتاب ترجمه استاندارد ISO22000:2018 توسط دونفر از اعضاء انجمن

کتاب ISO22000:2018

کتاب ISO22000:2018

خوشبختانه مفتخریم با کلی تاخیر و عرض پوزش بابت تاخیر به وجود آمده خدمت کلیه دوستان و همکاران عزیز اعلام نمایم که خانم مهندس پریسا رحیمی دوگاهی و آقای مهندس مجتبی لطفی احسان آباد از اعضاء انجمن صنفی مسوولین فنی استان گیلان و از کارشناسان صنعت غذا در این استان موفق گردیدند که ترجمه ای از آخرین ورژن استاندارد ISO22000:2018 را جهت برطرف نمودن نیاز واحد تولیدی که در آن شاغل میباشند ارائه نمایند که پس از طی مراحل قانونی و چاپ، کتاب مذکور برای استفاده سایر همکاران در سطح کشور منتشر گردید. این خبر در میان تمامی خبر های بدی که هر روز به گوش ما می رسد بسیار زیبا و دلنشین بود و بنده ناامید را به آینده فنی و علمی مسولین فنی و کارشناسان صنعت غذای استان گیلان امیدوار نمود. امید است در آینده شاهد موفقیت روزافزون این دو همکار عزیز و سایر همکاران استان باشیم. در ادامه متن ارسالی نویسندگان کتاب در خصوص زمینه و هدف از انتشار کتاب به شرح ذیل به حضورتان تقدیم می گردد.

زمینه و هدف از انتشار کتاب
از آنجا که اعتبار گواهینامه ISO22000:2005 در واحد صنعتی که مشغول به انجام وظیفه هستیم منقضی شده بود و و صدور مجدد گواهی نامه، همزمان با انتشار نسخه جدید ۲۰۱۸ این استاندارد بود، پیشنهاد شد که فرآیند صدور مجدد مطابق با این نسخه صورت پذیرد. بدلیل اینکه ترجمه رسمی و حتی غیر رسمی از نسخه جدید این استاندارد بین المللی در دسترس نبود، بروزرسانی سیستم در واحد صنعتی به کمک همان متن اصلی و ترجمه بند به بند استاندارد صورت گرفت.
در نهایت پس از پایان فرآیند بروزرسانی، استقرار و صدور گواهینامه پس از همفکری تصمیم بر این شد که به جهت بهره مندی دیگر همکاران و صنابع مرتبط این دانش در قالب کتاب بصورت رسمی تدوین، چاپ و به اشتراک گذاشته شود که این مهم در اواخر سال ۱۳۹۷ پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای مربوطه محقق گردید.http://foodbaran.com

خروج از نسخه موبایل