چک لیست PRPs اصلاح و ابلاغ شد

Prps

Prps

چک لیست ارزیابی برنامه های پیشنیازی PRPs پس از ابلاغ در تیرماه بخاطر مشکلات بسیار در مهرماه اصلاح و مجدداً ابلاغ شد.

پس از ان که در تیرماه سال ۱۳۹۷ چک لیست جدید ۲۰۰ امتیازی توسط سازمان غذا و دارو ابلاغ شد، از سوی کارشناسان استان ها و مسوولین فنی مورد انتقاد فراوانی قرارگرفت. همانطوری که همه کاربران این چک لیست می دانند از ابتداء ابلاغ، این چک لیست ابزاری برای نظارت بر برنامه های پیشنیازی در کارخانه های کشور بر اساس امتیازدهی خود اظهاری مسوول فنی کارخانه مورد بررسی بوده و پس از تایید مدیر عامل به کارشناس مربوطه در شبکه بهداشت شهرستان تقدیم می گردید تا ایشان بر اساس امتیازات ارائه شده مجدداً ارزیابی و بازرسی نمایند و در صورت تایید امتیاز تشویقی به واحد مذکور تعلق می گرفت. با این وجود در زمان بازنگری تیرماه ۱۳۹۷ تمامی موارد مورد اشاره دچار اختلال و مشکل شده بود تا جایی که امکان امتیاز دهی توسط مسوول فنی و امضاء ایشان از چک لیست حذف گردیده بود.

با این وجود به دشواری کارشناسان و مسوولین فنی اقدام به تکمیل چک لیست در نسخه های مختلف و تهیه کپی از تمامی صفحات می نمودند که این رویه از نظر اینجانب و کارشناسان معاونت گیلان عجیب و دور از منطق می نمود و در نهایت پس از پیگیری مسوولین امر در استانها، سازمان ناگزیر به اصلاح چک لیست به صورت منطقی و کارشناسانه شد.

نامه ابلاغ چک لیست جدید Prps

فارغ از تغییراتی که در نحوی محاسبه امتیازات و کسر امتیازات بوجود آمد (بسیار بهبود یافت) کاملاً مشخص شد که تیم کارشناسی در سطح سازمان غذا و دارو متاسفانه قبل از اصلاح و ابلاغ هر دستور العمل، حتی راه اندازی سامانه TTAC، علاقه ای به نظر خواهی از جمعیت کارشناسان استانها و بسیار بیشتر از آن جمع مدیران و مسوولین فنی شاغل در کارخانه ها که مجری طرح و کاربر سامانه خواهند بود، ندارد. پس از هر ابلاغ و هر احداثی، متاسفانه مشکلات بسیار زیادی خود نمایی می کند که فکر میکنم همه شما عزیزان بهتر از من به آنها اشراف دارید. لذا در فرصتی که داشتم و امکانی که برای انتشار این نوشته وجود داشت فقط و فقط از مسوولین سازمان خواهش میکنم از نظر سایر کارشناسان استانی و مسوولین فنی کشور در هر اصلاحیه و هر تاسیس و نوآوری استفاده نمایند تا دیگر شاهد بروز مشکلاتی از این دست و تحمیل هزینه های بسیار به پیکره واحد های اجرایی،کارشناسی و تولیدی نباشیم.

درپایان ابراز امیدواری می کنم که تیم اجرایی و کارشناسی کشور توانست برای یکبار هم شده در کوتاه ترین زمان (که متاسفانه کوتاه ترین زمان، سه ماه بود) این تغییرات را در چک لیست PRPs به وجود آورد و در کمال نراحتی باید از عمکرد سازمان در راه اندازی غیر کارشناسی سامانه TTAC  بدون در نظر گرفتن همان حداقل های حقوق صنفی و قانونی مسوولین فنی که قبل از آن به سادگی توسط انجمن های استانی قابل دفاع و پشتیبانی بود، ابراز ناامیدی نمایم. بدتر از آن عدم توجه تیم کارشناسی و راهبری سامانه در عمل به قول های مساعد جلسه خرداد ماه با حضور نمایندگان مسوولین فنی کشور برای حل مشکل و اصلاح سامانه تا شهریور ماه ۱۳۹۷ بود.

جلسه تیر ماه نمایندگان مسوولین فنی کشور در سازمان

 

جمعی از نمایندگان مسوولین فنی کشور در جلسه تیرماه سازمان

با تجربه ای که نگارنده از برخورد سازمان با مشکلات موجود و غیر قابل حل در قانون مصوبه ۱۳۴۶ بعنوان مرجع عمل در نظارت بر تولید کارخانه های کشور دارد، بنظر می رسد چون تدوین و اصلاح قانون توسط نمایندگان دولت برای ارائه به مجلس شورای اسلامی کاری بسیار زمانبر است و مسلماً در مجلس شورای اسلامی موارد بظاهر مهمتری باید رسیدگی و بررسی شود، و طبق نظر جناب دکتر جنت معاون محترم سابق سازمان شاید شش سال زمان لازم داشته باشد که مسلماً هیچ یک از مدیران سازمان غذا و دارو به طول این زمان عهده دار مسوولیت نخواهند بود، لذا ساده ترین کار تدوین برنامه ها در چهارچوب قانون موجود و پاک کردن صورت مسئله می باشد.http://foodbaran.com

خروج از نسخه موبایل