همايش امنيت غذايي در تهران برگزار شد

همایش امنیت غذایی

همایش امنیت غذایی

همايش تأمين امنيت غذايي کشور در مورخه ۳۰ بهمن ما ۱۳۹۱ در حالي برگزار شد که موضوع تأمين امنيت در بخش نيازهاي غذايي کشور از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ اين همايش با توجه به شرايط فعلي فعاليت‌هاي اقتصادي کشور از اهميت و جايگاه ويژ‌ه اي برخوردار است.

اين همايش با حضور جمع کثيري از فعالان تهيه و توليد مواد غذايي کشور در مرکز مطالعات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد.اين همايش نشان دهنده حضور فعالانه توليد کنندگان صنايع غذايي کشور در بحث تأمين نيازهاي غذايي کشور است. براين اساس بايد دولت‌مردان اقدامات جدي را براي اجراي اصلاحات اقتصادي به سود کشاورزان و توليد کنندگان داخلي صنايع غذايي بجاي تأمين نيازها از طريق واردات انجام دهند به طوري که اکثر فعالان صنايع غذايي در اين همايش يک روزه خواستار تغيير نگاه دولت‌مردان به موضوع تأمين غذايي شدند. چرا که در شرايط کنوني دولت بجاي حمايت بيشتر از توليد کننده داخلي براي تأمين غذاي مردم اقدام به واردات کرده است.

يکي از فعالان عرصه اقتصادي که خود از بزرگترين توليد کنندگان صنايع غذايي کشور است در اين رابطه تصريح کرد: متأسفانه دولت در سالهاي اخير رويه‌هاي غلط در صنعت غذايي به کار بسته است بطوريکه بجاي حمايت از توليدات با کيفيت داخلي در عرصه کشاورزي مجوز واردات با تعرفه تقريباً صفر درصد را به واردکنندگان داده است. يکي ديگر ازموارد مورد نظر بحث تأمين نيازهاي مالي صنايع غذايي است که در سالهاي اخير مورد بي‌مهري مسئولان قرار گرفته و باعث شده فعالان اين عرصه براي تأمين نيازهاي ارزي خود رو به بازار آزاد ارز بياورند که نوسانات شديد اين بازار تأثير به‌سزايي بر روي قيمت گذاري و خريد مواد اوليه مورد نياز اين صنايع دارد. دولت بايد بجاي اجازه ورود محصولات کشاورزي خارجي که کيفيت مطلوبي هم ندارند از توليد کننده داخلي حمايت کند. سياستي که متأسفانه در شرايط کنوني مورد کم لطفي قرار گرفته است.

لینک اصلی خبر در باشگاه خبرنگارانhttp://foodbaran.com

خروج از نسخه موبایل