گزارش نشست هم اندیشی تهران ۳ شهریور ۹۵

اولین نشست هم اندیشی انجمن های صنفی کشور

اولین نشست هم اندیشی انجمن های صنفی کشور

اولین نشست هم اندیشی انجمن های صنفی مسوولین فنی کشور برگزار شد

ظهر یک روز گرم تابستانی ساعت ۱۳:۳۰ بعدازظهر روز (سه شنبه دوم شهریور ماه ۱۳۹۵) از کارخانه خارج شدم و به سمت تهران راه افتادم. قرار بود جناب مهندس شریعت پناه استاد بزرگوارم خودم را در لوشان و سیلوی گندم پرهام که محل کار ایشان است، سوار کنم و با هم راهی شویم. محاسبات درست بود و من ساعت ۱۵:۳۰ جلوی سیلو با منظره تجمع تریلی هایی که قصد تخلیه گندم را داشتند، مواجه شدم و مهندس شریعت پناه را زمانی دیدم که از میان آن شلوغی و همهمه با کیفی در دست به سمت من می آمد. به رسم سالهای گذشته عکسی یادگاری با هم گرفتیم تا یاد و خاطره روزهایی که با هم در سفر بودیم را زنده نگهداریم.

در قزوین ساعت ۱۶:۳۰ زیر پل عابر دانشگاه آزاد، جناب دکتر پوررسول ریاست محترم هیات مدیره کانون را ملاقات کردیم و با هم راهی تهران شدیم. بعد از رسیدن به تهران در پارک، خیابان و رستوران جلساتی با حضور هیات مدیره کانون در خصوص برنامه هایی روز چهارشنبه برگزار شد. فقط این را می دانم که ساعت ۲ صبح چهارشنبه در یکی از کوچه های مشرف به خیابان سپهبد قرنی در هتلی قدیمی فرصت خوابیدن پیدا کردیم و شب را گذراندیم.

لوشان – سه شنبه دوم شهریور ماه ۱۳۹۵

ولی فردا روز دیگری بود که چند ماهی در انتظار رسیدنش بودم. صبح روز چهارشنبه ساعت ۹ صبح به دانشکده مدیریت دانشگاه تهران رفتیم و جلسه در سالن کنفرانس ساختمان اداری پشت دفتر ریاست دانشکده تشکیل شد. نمایندگان ۱۲ استان در جلسه شرکت نمودند و نمایندگان ۴ استان به دلیل گرفتاری های شغلی در حالی که اعلام آمادگی نموده بودند، نتوانستند در حلسه حاضر گردند. با این وجود جلسه از همان لحظات ابتدایی داری انرژی مثبت و امیدبخش بود. البته اسپانسرهای جلسه نیز از ابتدا تا انتها حضوری فعال داشتند. جلسه بعد از شنیدن آیاتی از قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی با سخنانی از آقای دکتر پوررسول شروع شد که اشاره ای به تاریخچه تشکیل کانون، سوابق فعالیت اعضاء در جامعه کشوری و کانون قبلی را داشت. ایشان پس از بررسی سوابق، اشاره ای به اهداف کانون و اهداف تشکیل جلسه نمود. ایشان فرمودند که اهداف کانون جمع نمودن هیات مدیره های استان ها برای رسیدن به وحدت رویه کانون و تبادل نظر در خصوص چگونگی اجرای برنامه ها بوده است چرا که هر استانی در طول سالهای گذشته که جوامع کشور فعال نبوده، در محدوده استان خود فعالیت داشته و به توفیقاتی ضمنی برای استیفای حقوق مسوولیت فنی رسیده است ولی برای رسیدن به اهداف بزرگتر مانند تغییر قوانین کهنه موجود، برقراری ارتباط کاملتر و پررنگ تر با سازمان غذا و دارو، مجلس شورای اسلامی، سازمان استاندارد و سازمان دامپزشکی وجود سازمان کشوری کانون ضروری می باشد. فرمایشات جناب دکتر پوررسول مورد تایید حاضرین قرار گرفت.

سخرانی دکتر پور رسول در شروع جلسه

ایشان در ادامه درخواست نمودند تا استان هایی که در ابتدای تشکیل کانون و تاسیس آن حضور نداشتند برای پیگیری دو موضوع مهم که عبارتند از:

۱- پیگیری عقد تفاهم نامه همکاری با سازمان غذا و دارو

۲- پیگیری روشن نمودن محدوده و دامنه فعالیت جامعه کشوری و تعیین تکلیف ادامه فعالیت این موسسه که با هیات مدیره استان تهران اداره می شود، در وزارت کشور، وکالت نامه کاری به هیات مدیره کانون داده شود تا در پیگیری امور تسریع گردد. در سوی دیگر هیات مدیره کانون متعهد می گردد که در اولین فرصت نسبت به ادامه گزارش کار و برگزاری مجمع عمومی فوق العاده جهت تجدید انتخابات هیات مدیره اقدام نماید. این وکالت نامه کاری در پایان جلسه توسط کلیه حاضرین مهر و امضاء گردید.

میهمان عالی این جلسه جناب آقای مهندس ظهیری پدر صنعت غذای ایران مالک سابق شرکت مهرام و مشاور عالی اتاق بازرگانی ایران بودند که در سخنرانی خودشان از تشکیل این کانون و جمع شدن مسوولین فنی زیر چتر کانون استقبال نموده و ابراز خرسندی کردند. ایشان در ادامه درخواست نمودند که کانون حول سه محور اصلی به شرح ذیل به فعالیت خود ادامه دهد:

۱- اشتغال مسوول فنی در هر کارخانه ای فقط منوط به تحصیلات دانشگاهی نباشد و دانشجویان رشته های مرتبط باید در هنگام تحصیل چند روز در هفته به کار در کارخانجات صنایع غذایی مشغول باشد تا بعد از فارغ التحصیلی کاملاً به کار صنعتی اشراف داشته باشد.

۲- استقلال مالی مسوول فنی از کارفرمایان

۳- صنعت غذا، صنعتی است که چند متولی دارد و باید این جمع پیگیر باشد تا یک سازمان واحد بر این امر نظارت نماید.

مهندس ظهیری مشاور اتاق بازرگانی و بنیانگذار مهرام
جناب مهندس ظهیری میهمان ویژه جلسه ۳ شهریور ۱۳۹۵
اولین نشست هم اندیشی مسولین فنی – تهران – دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

در ادامه جلسه نماینده شرکت راشن رهان ایرانیان (نماینده راشن رجیستر روسیه) توضیحاتی در خصوص توانایی های این شرکت و نحوه همکاری آن با کانون جهت نگارش روش ارزیابی عملکرد مسوولین فنی کشور و ارائه مدرک ارزیابی ارائه نمود.

نماینده شرکت راشن رهان ایرانیان

سخنران پایان جلسه نماینده شرکت مارال تجارت البرز بود که نمایندگی نشاسته اصلاح شده LYCKEBY سوئد در ایران را دارد. پایان جلسه در ساعت ۱۸ عصر روز چهارشنبه ۳ شهریور ماه ۱۳۹۵ بود و من زمانی که به خانه برگشتم ساعت ۲:۱۵ صبح پنج شنبه بود.

نمایندگان هیات مدیره های انجمن های صنفی مسوولین فنی کشور

در پایان به نظر می رسد که جمع مسوولین فنی کشور و هیات مدیره کانون به پختگی بیشتری نسبت به گذشته دست یافته و اکنون با توجه به تجربیات گذشته نگارنده، در کانون لحظه تاریخی به ثمر رسیدن تلاش های گذشته می باشد.

گواهی نامه عضویت گیلان در کانون

به امید روزهای روشن فردا

مهدی حسین آبادی

گیلان- بندرانزلی

۱۳۹۵/۶/۶

http://foodbaran.com

خروج از نسخه موبایل