سرکار خانم دکتر حصاری بعنوان معاون جدید غذا و دارو معرفی شدند

طی جلسه معارفه ۱۴ تیرماه ۱۳۹۶

خانم دکتر زهرا حصاری

بعنوان سرپرست جدید معاونت غذا و دارو

دانشگاه علوم پزشکی گیلان

منصوب شد

روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۳۹۶ خانم دکتر زهرا حصاری متخصص داروسازی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی مراسمی در ساختمان جدید معاونت غذا و دارو به عنوان سرپرست جدید این معاونت و جایگزین دکتر جمشید محمدی معرفی شد. بنده نیز به عنوان نماینده بخش خصوصی تولیدکنندگان و انجمن صنفی مسوولین فنی صنایع غذایی، بهداشتی و آرایشی استان به همراه مسوول دفتر انجمن سرکار خانم مهندس ملک زاده و دبیر انجمن سرکار خانم مهندس کوچکی در جلسه معارفه ایشان حضور داشتیم.

جلسه معارفه مورخه ۱۴ تیرماه ۱۳۹۶

از روزی که خبر این اتفاق ناگهانی و غیرمترقبه را شنیدم تا امروز که در حال نگارش این گزارش هستم هنوز نتوانستم به یک دلیل قانع کننده در خصوص این جابجایی دست یابم. مسلماً بررسی عملکرد خانم دکتر حصاری با توجه به اینکه هنوز ایشان فعالیت خود را در این معاونت آغاز ننموده اند نه برای این حقیر بلکه برای هیچ کس دیگری امکان پذیر نیست. ولی در مورد عملکرد جناب دکتر محمدی باید بگویم چه در کلام و چه در عمل ایشان مدیری کامل و لایق بودند و با حضور ایشان در مقام معاون غذا و دارو دانشگاه، شاهد تحولاتی بزرگ در سیاست گذاری معاونت جهت نظارتی سازنده و پیگیر برای ارتقاء جایگاه کشوری استان گیلان در بهبود کیفیت محصولات تولیدی صنایع غذایی، بهداشتی و آرایشی بودیم. ایشان نگرشی مثبت به تاثیر فرآورده های تولیدی در حفظ سلامت جامعه داشت که می توانست در ادامه راه کمک شایانی در بهبود جایگاه صنعت و مسوولین فنی شاغل داشته باشد که متاسفانه با رفتن ایشان احساس می کنم یکی از حامیان بزرگ انجمن، مسوولین فنی و صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی استان به سادگی هرچه تمام تر از معاونت برکنار شد و آرمان هایی که در چند ماه گذشته در سر داشتیم فعلاً تا اطلاع ثانویه به بایگانی سپرده شد.

مراسم اهداء لوح یاد بود به آقای دکتر محمدی

البته تجربه ۲۰ ساله اینجانب در صنعت غذا همیشه ثابت کرده که در وزارت بهداشت متاسفانه مقوله دارو و تجهیزات بسیار بسیار مهمتر و باارزشتر از مقوله غذا ارزیابی و پیگیری می شود و گواه گفته اینجانب فرمایشات جناب دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک است که در جلسه معارفه روز چهارشنبه ازفعالیت های شورای دارو و تجهیزات در دانشگاه علوم پزشکی گیلان گزارشی ارائه نمودند و یکی از دلایل انتخاب خانم دکتر حصاری را عضویت در این شورا دانستند.

حاضرین در جلسه معارفه خانم دکتر حصاری ۱۴ تیرماه ۱۳۹۶

 در یک نگاه جامع تر همیشه در ارزیابی عملکرد وزرای بهداشت و معاونین محترمشان معیار سنجش بر آمارهای مربوط به توسعه در حوزه درمان و دارو بوده و همیشه روزگار حوزه غذا به عنوان یک مقوله ناشناخته باقی مانده است.

اطمینان دارم که از اولین روزی که انسانها زندگی اجتماعی را در کنار هم آغاز کردند و دولت ها تشکیل شده، یکی از اولین وظایف هر دولتی حفظ و حراست از سلامت جامعه بود و باز اطمینان دارم که اگر مانند گذشته سلامت در حوزه تولید مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی کمرنگ و کم اهمیت بماند و در سیاست های کلان وزارت بهداشت کمتر دیده شود، در دو حوزه پررنگ و پراهمیت دارو و درمان، مانند گذشته هزینه های جبران ناپذیری به کشور تحمیل خواهد شد. چرا که همه می دانیم علت خیلی از بیماری های رایج کشور نتیجه مصرف مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی نامناسب و ناسالم  و آلودگی های زیست محیطی است.

حاضرین در جلسه معارفه خانم دکتر حصاری ۱۴ تیرماه ۱۳۹۶

در پایان در کمال احترام از همه مسوولین کشوری و استانی به خصوص خانم دکتر حصاری استدعا دارم در سیاست گذاری های آینده به اهمیت این موضوع توجه نمایند شاید که با کمک همه مسولین دولتی، تولید کنندگان، تامین کنندگان، مسوولین فنی، مدیران کنترل کیفیت و قانون گذاران شاهد نگرشی جامع و کیفیت محور در جهت حفظ سلامت مصرف کنندگان باشیم.

با تشکر فراوان

مهدی حسین آبادی

مسوول فنی

http://foodbaran.com

خروج از نسخه موبایل